Till vem riktar sig ert erbjudande?

Alla kunder är välkomna! Vårt erbjudande riktar sig både till individuella kunder och företag och institutioner, oavsett om de behöver 5 eller 1000 m². Vi levererar till alla europeiska länder.

Har ni försäljningsrepresentanter? Finns det kundbesök?

Nej, vi bedriver inte direktförsäljning, vilket är en viktig del av vårt marknadsföringskoncept och gör det möjligt för oss att hålla priserna låga. Vår starka sida är effektiv kommunikation med kunden via e-post och telefon.

Finns det rabatter?

De priser som anges i produktbeskrivningen är progressiva priser. Ju högre ordervärde (dvs. inköpsbelopp utan leveranskostnader) desto större rabatt och bättre pris på produkten. Rabatter beräknas enligt följande schema:

ordervärde

rabatt i procent

ab 500 € 3%
ab 1.500 € 6%
ab 5.000 € 10%
ab 10.000 € 12%
ab 15.000 € 15%

När du beställer våra produkter via "varukorg" på vår hemsida kan du se det slutliga priset, inklusive rabatt. Om du önskar dig ett skriftligt erbjudande kan du beställa det via kontaktformuläret.

Vid förskottsbetalning, dvs. inom 1-2 dagar från datum för mottagande av faktura får du en ytterligare betalningsrabatt på 2%.

Hur utförs order? Vad är villkoren för betalning och leverans?

Priser på våra produkter är fabrikspriser (ex works) Leveranskostnader anges på fakturan. Alla standardprodukter är i regel tillgängliga i tillräckligt antal i vårt lager eller i fabriken. Under våren och sommaren kan leveranstiderna vara längre på grund av ett större antal order.

Order kan placeras via "varukorg" på vår hemsida (det bekvämaste sättet) eller via post, e-post, fax eller per telefon. När din order har behandlats kommer du att få en orderbekräftelse eller en faktura om produkten är tillgänglig. Vid betalning i förskott innan varan levererats får du en betalningsrabatt på 2% av fakturabeloppet. Du kan också betala inom 7 dagar från fakturadatum (utan betalningsrabatt). Vi accepterar betalningar via banköverföring i euro, schweiziska francs och brittiska pund. Våra bankdata hittar du på orderbekräftelsen och på fakturan. Vi accepterar inte betalningar med betalningskort eller kreditkort.

Leverans av beställda varor sker inom 2 till 21 arbetsdagar, om inte en annan leveranstid avtalats med kunden. Vår speditör brukar informera kunderna om den planerade leveransen dagen innan eller bestämmer en annan lämplig leveransdag med kunden. Av denna anledning är det nödvändigt att vi har ditt telefonnummer på vilket vi kan nå dig under dagen.

Vad är leveranskostnader? Kan man hämta varorna själv?

Leveranskostnaderna anges separat både i det skriftliga erbjudandet och i "varukorgen" på hemsidan. Om kunden hämtar de beställda varorna själv blir det naturligtvis inga leveranskostnader. Upphämtningsplatsen befinner sig i Tyskland i Halle (Saale) i närheten av Leipzig.

Vad bör jag komma ihåg när jag tar emot leveransen?

Det är framför allt viktigt att i speditörens närvaro kontrollera om varan är komplett och oskadad. Se till att förpackningen är intakt och att det inte finns några tecken på skador. I händelse av brister ska en skaderapport upprättas i speditörens närvaro. Utan skriftlig bekräftelse från transportföretaget kommer senare klagomål beträffande mängden levererade varan eller eventuella skador inte att godtas.

Har era produkter någon garanti? Hur kan jag göra en reklamation?

WARCO är en av de ledande leverantörerna av produkter av gummigranulat bundet med polyuretan. Våra produkter uppfyller alla relevanta standarder. I synnerhet ser vi till att upprätthålla hög kvalitet på råvaror och produktion eftersom kundnöjdheten alltid kommer först och vi inser att reklamationer är dyra och irriterande. Vi ger garanti på våra produkter i enlighet med gällande lagar och våra reklamationsvillkor. Om du anser att den levererade varan är defekt, vänligen meddela oss omedelbart om detta via e-post och bifoga bilder på den defekta varan - vi reagerar omedelbart.

Varför har WARCO så konkurrenskraftiga priser?

Vår framgång bygger på en enkel men effektiv princip: utmärkt kvalitet till ett överkomligt pris. Generellt sett finns det fem skäl till att priser på våra produkter är så bra:

  • innovativa produkter med hög efterfrågan på marknaden,
  • kostnadseffektiva produktionslinjer,
  • mycket god kvalitet och nöjda kunder - utan reklamationskostnader,
  • försäljning utan onödiga kostnader för försäljningsrepresentanter, utställningar osv.,
  • korta leverans- och betalningstider, snabbt utförande av order,
  • effektiv logistik, låga leveranskostnader.

Vad bör man tänka på vid montering av plattor inomhus?

Produkter av gummigranulat bundet med polyuretan "bakas" i en form som liknar ett våffeljärn. För att blandningen av granulat och polyuretan inte fastnar i formen smörjer man in den med ett släppmedel (på samma sätt som man smörjer in våffeljärnet med smör) som är ett slags såpa och som är helt ofarligt. Därför är nya produkter belagda med ett tunt skikt av såpa som mycket snabbt avdunstar till följd av väderpåverkningar om plattorna är placerade utomhus. Om de installeras inomhus bör de noggrant sköljas med varmt vatten eller med hjälp av ett högtryckstvätt. Rena plattor kan man därefter lägga inomhus.

Avger plattorna lukt eller ångor (t ex under inverkan av solljus)?

Nej, det gör de generellt sett inte. Nytillverkade plattor kan de första ett par dagarna avge en karakteristisk lukt som är typisk för nya varor, t ex en ny bil. Denna lukt är helt ofarlig och försvinner inom kort.

Var kan jag hitta allmänna försäljningsvillkor?

De enda försäljningsvillkor vi tillämpar är WARCO:s villkor. Vi accepterar inte kundens villkor som strider mot eller avviker från våra försäljningsvillkor, såvida vi inte skriftligen erkänt deras giltighet. WARCO:s allmänna försäljningsvillkor kan hittas här.